"Amikor azt gondolod, hogy minden lehetőséget kimerítettél, még mindig van legalább egy..." (Thomas Alve Edison)

2004. október 27., szerda

A TUDOMÁNYOK LABIRINTUSÁBAN


Az Új Kép Tantárgyháló nevű versenyének döntőjéről

A hétvégén tartották meg az Új Kép pedagógiai folyóirat Tantárgyháló elnevezésű versenyének döntőjét. A pályázatra Vajdaság 17 településének 21 iskolájából érkeztek dolgozatok. A legjobbnak bizonyult 32 munka szerzőjét hívta meg a nyolctagú zsűri a szabadkai döntőre.
- Hét évvel ezelőtt Tantárgyi levelező versenyként a matematika és a magyar nyelv témakörében indult útjára ez a pályázat. Az évek folyamán kódexkészítő, majd kutatómunkát igénylő versennyé alakult, tavaly pedig ismét szabályos levelező verseny jellege volt. Az idei pályázatunk a projektmódszerhez közelít, amely a tanuló számára nagyfokú önállóságot tesz lehetővé -- hallottuk a verseny megnyitóján Soós Edittől, az Új Kép felelős szerkesztőjétől és a verseny egyik szervezőjétől.
A márciusi pályázatban felsorolt címszavak közül -- mátrix, sugár, szerkezet, kezdet/eredet, tenger, delfin, montázs, végvár(ak), lehetséges világ, permutáció, akvárium, névadás, embléma, szerelem, száműzetés, kaland, inga, téridő, szótár -- a diákok egyet választottak, és azt mutatták be dolgozatukban két-három tantárgy nézőpontjából. A zsűri: Amstadt Aranka (fizika), Dömök Éva (kémia), Đuraković Elvira (biológia),dr. Hózsa Éva (magyar nyelv és irodalom), Kovács Róbert és Petkovics Márta (földrajz), valamint Mészáros Zoltán (történelem) ésdr. Péics Hajnalka (matematika) meghallgatta a dolgozatokat, majd a munkákkal kapcsolatban kérdéseket tettek fel a diákoknak. Míg a zsűritagok összeültek megvitatni a hallottakat, a diákok városnézésen vettek részt, tanáraiknak pedig kerekasztal-beszélgetést szerveztek.
Minden diák, aki eljutott a szabadkai döntőre, színvonalas dolgozatot készített. Ezért a zsűri nem rangsort állított fel, hanem kiemelte a legjobbakat. A következő tanulókat jutalmazta:Acsai Edvint, az óbecsei Samu Mihály Általános Iskola 6. osztályos tanulóját a legátfogóbb munkáért, Jámbor Esztert és Kerekes Józsefet, a magyarittabéi Miloš Crnjanski Általános Iskola 7. osztályos tanulóit a legeredetibb munkáért, Krekuska Hajnalkát, a magyarkanizsai Jovan Jovanović Zmaj Általános Iskola 7. osztályos tanulóját a legkiválóbb munkáért, Szalma Andort, a tordai Ady Endre Általános Iskola 5. osztályos tanulóját mint a leglelkesebb tanulót, Hangya Viktort, a zentai Emlékiskola 7. osztályos tanulóját a legkorszerűbb munkáért, Babuskov Angelikát és Kalmár Andreát, 2. osztályos zentai gimnazistákat a legsokrétűbb munkáért, Mészáros Lénárdot, a tordai Ady Endre Általános Iskola 7. osztályos tanulóját a legszerteágazóbb munkáért, Valter Botondot, a magyarkanizsai J. J. Zmaj Általános Iskola 6. osztályos tanulóját a legtöbb adatot felsorakoztató munkáért, Kerekes Emesét, a pacséri Moša Pijade Általános Iskola 6. osztályos tanulóját a legszínvonalasabb és a legtöbb tudományterületet felölelő munkáért,Faragó Helgát, a martonosi J. J. Zmaj Általános Iskola 6. osztályos tanulóját a legjobb védésért, Árpás Tímeát, a szabadkai Gróf Széchenyi István Általános Iskola 6. osztályos tanulóját a legkorszerűbb munkáért, Hunyadi Tündét, a szabadkai Gróf Széchenyi István Általános Iskola 6. osztályos tanulóját a legkreatívabb munkáért, Medgyesi Zsoltot, a magyarkanizsai J. J. Zmaj Általános Iskola 7. osztályos tanulóját a legeredetibb és legérdekesebb előadásért, Pirmajer Attilát, a bácskossuthfalvai Id. Kovács Gyula Általános Iskola 7. osztályos tanulóját a legjobban felépített munkáért és Zsadányi Sárát, a kishegyesi Ady Endre Általános Iskola 8. osztályos tanulóját a legalaposabb kutatómunkáért.
se
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...