A kishegyesi Ady Endre Kísérleti Általános Iskola diákjainak, tanárainak mindennapjai...
"Amikor azt gondolod, hogy minden lehetőséget kimerítettél, még mindig van legalább egy..." (Thomas Alve Edison)
2014. június 22., vasárnap
2014. június 21., szombat
A DZSUNGEL KÖNYVE KISHEGYESEN - SAJTÓVISSZHANG
Maugliról
itt még nem tudni, zsákmány lesz-e vagy a falka tagja.
A Balassi Intézet támogatásával, Krizsán Szilvia rendezésében,
hosszú idő után először mutatkozott be színházi produkcióval a kishegyesi Ady
Endre Kísérleti Általános Iskola (alkalmi) színjátszó csoportja. Kipling
Dzsungel könyvének Dés–Geszti–Békés által jegyzett változata elsőre elnyerte a
közönség tetszését.
A mulandóságról, az életben (folyamatosan) történő változásokról: a
születésről és a halálról, a befogadásról és a kitaszításról, a csapatról és a
magányról, a szeretetről, a jóságról és a gonoszságról, a természet
törvényeiről, és sok minden másról is szól Rudyard Kipling már klasszikusnak
számító, de mindenképpen varázslatos műve, melyet a kishegyesi Ady Endre
Kísérleti Általános Iskola színjátszó csoportjának tagjai Krizsán Szilvia
rendezésében vittek színpadra. A regény musical változatát – mely Dés László
zeneszerző, Geszti Péter dalszövegíró és Békés Pál szövegíró közös munkája -
már sok színpadon több társulat is nagy sikerrel mutatta be. A kishegyesi
általános iskola diákjai azonban hosszú idő után most először vittek színpadra
valamit, musicalt pedig valószínűleg első alkalommal. Az előadás előtt a
színházteremben Hajvert Ákos, az iskola igazgatója mondott köszönetet a
rendezőnek, valamint Szarka László műszaki munkatársnak, Kovács Hanna pedagógusnak
és mindazoknak, akik közreműködtek az első nekifutásra is már könnyed és
gördülékeny, sőt színvonalas produkcióért, melyet a Balassi Intézet
támogatásával sikerült megvalósítani.
Krizsán Szilvia rendező portálunknak nyilatkozva elmondta, hogy amikor
Hajvert Ákos igazgató úr felkérésére elvállalta a rendezést, azért döntött
emellett a musical mellett, mert ez talán a lehető legtöbb gyereket mozgatta
meg, emellett a legtöbb korosztályt tudja „foglalkoztatni”, sok gyereknek okoz
örömet, valamint sok gyerek ismerheti meg a színház varázslatos világát.
Sajnálattal konstatálta, hogy ez a csapat már szét fog széledni - hiszen a
nyolcadikosok pl. már elballagtak az iskolából, ennek ellenére nem zárja ki,
hogy újra előadják a musicalt, sőt azt sem, hogy egy újabbat rendezzenek.
A farkasok közt nevelkedett Maugli, az emberi fogságból kiszabadult fekete
párduc, Bagira, a törvényeket is ismerő, azokat bölcsen oktató Balu, a medve, a
hiú és titokzatos Ká, az agresszív, gonosz és embervérre szomjas Sír Kán, a
nyájas, de haszonleső keselyűk, az esetenként ostoba majmok 19. században
íródott története úgy tűnik, hogy a 21. században sem veszít aktualitásából. Az
pedig külön bámulatos, hogy az előzetes tapasztalattal nem rendelkező 36
kishegyesi iskolás és óvódás milyen pontosan tudta ábrázolni a jellemvonásokat,
karaktereket, de mindemellett könnyed szórakoztatást is nyújtott a zsúfolásig
megtelt kishegyesi színházterem közönségének, mely az előadás végén szűnni nem
akaró vastapssal jutalmazta a látottakat.
Tóth Péter
Maugli, Sir Kán, Balu, Bagira a kishegyesi Művelődési
Ház színpadán
Kipling Dzsungel
könyvének musical változatát mutatták be a kishegyesi Ady Endre Kísérleti
Általános Iskola diákjai csütörtök este a helyi Művelődési Házban. A
településen hosszú idő után először vettek részt színházi produkcióban az
iskolások.
A Dzsungel könyvének
Dés–Geszti–Békés által jegyzett változatát február óta próbálták Kishegyesen. A
hajrá azonban az utolsó hetekben volt. Dudás Nikolett Bagira szerepét
játszotta. „Az utolsó két hét az nagyon nehéz volt, mivel nap mint nap
próbáltunk és úgy igyekeztünk dolgozni, mint az igazi színészek, mindenki a
lelkét is beleadta, hogy nagyon jó legyen.” Mindenkinek ismerős dallamok, örök érvényű
tanulságok 36 kishegyesi diák előadásában. Óvodástól nyolcadikosokig, fiúk és
lányok együtt dolgoztak. A rendező, Krizsán Szilvia szerint a legfontosabb cél,
hogy sok gyerekkel ismertesse meg a színház varázslatos világát. „Ha van köztük
egy bebábozódott hernyócska, egy bezárkózott bábocska, és ha ebből a
bábocskából a végére egy pillangó kikel, az az igazi nagy élmény.”
A rendhagyó
tanévzáró színházi bemutatót hagyománnyá szeretnék tenni Kishegyesen. Hajvert
Ákos iskolaigazgató elmondta: „A színház nemcsak szórakoztat, hanem nevel,
fegyelemre tanít, összpontosításra tanít és együttműködésre. Sok pozitív
hozadéka van, amit később a gyerekek az életük folyamán hasznosítani tudnak.”
A Dzsungel
könyvének kishegyesi bemutatóját a Balassi Intézet támogatta.
http://pannonrtv.com/web/?p=135954
Dzsungel-siker
A
kishegyesi általános iskola diákjai zenés színdarabot mutattak be
Dzsungel-siker
A
kishegyesi általános iskola diákjai zenés színdarabot mutattak be
Csütörtök este páratlan eseménynek adott
helyszínt a kishegyesi színházterem: az Ady Endre Kísérleti Általános Iskola
diákjai A dzsungel könyve című
zenés darabot vitték színre. Az esemény a Balassi Intézet támogatásával jött
létre, a darabot Krizsán
Szilvia színművész rendezte, a koreográfia összeállításában pedig Kovács Hanna működött
közre.
A nézőteret zsúfolásig megtöltő közönséget Hajvert Ákos iskolaigazgató
üdvözölte, és elmondta, hogy a kishegyesi iskolának ez az első színházi
bemutatója. A színház azért is fontos a gyerekeknek, mert koncentrációra és
fegyelemre nevel, s ezek segítségével könnyebben feltalálják magukat az
életben, mondta Hajvert, majd arról is beszámolt, hogy az előadásban harminchat
gyermek vesz részt, elsőtől egészen nyolcadik osztályig.
A darabnak óriási sikere volt, ami nem
véletlen, hiszen professzionális színházi ember dolgozott a gyerekekkel.
Krizsán Szilvia rendező az előadás után elmondta, hogy nagyon rövid idő állt
rendelkezésükre, s emiatt intenzív munkára volt szükség.
– A gyerekek zöme
először állt színpadra, és ehhez képest rövid idő alatt kellett színre vinnünk.
Eredetileg úgy volt, hogy februártól júniusig dolgozunk, nekem viszont
próbálnom kellett két darabban is, ezért három hónapig nem tudtam a gyerekekkel
foglalkozni. Nagyon kevés időnk maradt, aminek hetven százaléka elment a dalok
megtanulására és a stúdiófelvételek elkészítésére. Feszített tempóban kellett
szöveget, koreográfiát és mozgásokat tanulniuk, indulatokat, érzelmeket
produkálniuk. Ezek a gyerekek most a színháznak a legkeményebb oldalát ismerték
meg – mondta Krizsán Szilvia, majd arról is beszámolt, hogy igyekeztek olyan
darabot kiválasztani, amely a lehető legtöbb gyereket mozgatja meg.
– Úgy gondoltam,
hogy A dzsungel könyve ideális erre: a harmadikosok a majmok, a
hatodikosok a farkasok szerepét kapták, és a főszereplők kivételével senkinek
sem jut túl nagy feladat. Ez a darab sok gyereket foglalkoztat, sok gyereknek
okoz örömöt, és sok gyerek ismerheti meg a színházat – mondta a rendező.
2014. június 8., vasárnap
2014. június 5., csütörtök
2014. június 2., hétfő
ZÁRÓVIZSGA ELŐKÉSZÍTŐ – PRIPREMNA NASTAVA
HÉTFŐ – PONEDELJAK
|
8.a
|
8.b
|
8.c
|
1.
|
|
|
geografija
|
2.
|
|
magyar
|
fizika
|
3.
|
fizika
|
földrajz
|
srpski jezik
|
4.
|
magyar
|
matek
|
matematika
|
5.
|
történelem
|
biológia
|
srpski jezik
|
6.
|
matek
|
fizika
|
srpski jezik
|
KEDD – UTORAK
|
8.a
|
8.b
|
8.c
|
0.
|
|
|
srpski jezik
|
1.
|
|
|
srpski jezik
|
2.
|
|
|
matematika
|
3.
|
|
magyar
|
geografija
|
4.
|
matek
|
fizika
|
biologija
|
5.
|
fizika
|
matek
|
|
6.
|
földrajz
|
|
|
SZERDA – SREDA
|
8.a
|
8.b
|
8.c
|
1.
|
|
|
hemija
|
2.
|
magyar
|
|
matematika
|
3.
|
|
matek
|
srpski jezik
|
4.
|
kémia
|
magyar
|
biologija
|
5.
|
matek
|
földrajz
|
istorija
|
6.
|
magyar
|
kémia
|
|
CSÜTÖRTÖK – ČETVRTAK
|
8.a
|
8.b
|
8.c
|
1.
|
történelem
|
magyar
|
hemija
|
2.
|
magyar
|
biológia
|
srpski jezik
|
3.
|
matek
|
földrajz
|
srpski jezik
|
4.
|
biológia
|
történelem
|
matematika
|
5.
|
kémia
|
matek
|
matematika
|
6.
|
|
|
|
PÉNTEK – PETAK
|
8.a
|
8.b
|
8.c
|
1.
|
biológia
|
|
istorija
|
2.
|
matek
|
|
srpski jezik
|
3.
|
magyar
|
kémia
|
srpski jezik
|
4.
|
földrajz
|
magyar
|
fizika
|
5.
|
|
történelem
|
|
6.
|
|
matek
|
|
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)