(MTI) - Hét vajdasági magyar
általános iskola is felkerült a szerb oktatási minisztériumnak arra a listájára,
amely az ország legjobb általános iskoláit sorolja fel.
A 61 nevet tartalmazó lista összeállításánál, a tanintézmények munkájának értékelésénél sok mindent figyelembe vettek: a diákok záróvizsgáinak eredményeit, a versenyeken felmutatott tudást, az iskolai tevékenységeket, rendezvények szervezését, a beruházásokat, a pedagógusképzést, de az oktatási minisztérium körzeti igazgatóságainak és a nemzeti tanácsoknak - a magyar iskolák esetében a Magyar Nemzeti Tanácsnak (MNT) - az ajánlásait is - írja szerdai számában az újvidéki Magyar Szó napilap.
A 61 nevet tartalmazó lista összeállításánál, a tanintézmények munkájának értékelésénél sok mindent figyelembe vettek: a diákok záróvizsgáinak eredményeit, a versenyeken felmutatott tudást, az iskolai tevékenységeket, rendezvények szervezését, a beruházásokat, a pedagógusképzést, de az oktatási minisztérium körzeti igazgatóságainak és a nemzeti tanácsoknak - a magyar iskolák esetében a Magyar Nemzeti Tanácsnak (MNT) - az ajánlásait is - írja szerdai számában az újvidéki Magyar Szó napilap.
Kiemelkedően teljesített, így
Szerbiában a legjobbak közé kerülhetett a szabadkai Széchenyi István, a
csantavéri Hunyadi János, a kanizsai Jovan Jovanović Zmaj, a zentai Stevan
Sremac, a bácskertesi József Attila, a kishegyesi Ady Endre és a muzslyai
Szervó Mihály általános iskola.
"A minisztérium kérése volt, hogy olyan iskolákat ajánljunk, amelyek a formális oktatáson túlmenően jelentős szabadidős tevékenységet végeznek, illetve a különböző programjaikkal jelentős szerepet vállalnak a nemzeti közösség identitásának ápolásában. A jó oktatási eredményeken kívül figyelembe vettük, hogy olyan iskolákat ajánljunk, ahol sok magyar gyerek van, és azt is, hogy a szórványból is jelöljünk iskolákat" - nyilatkozta a Magyar Szónak Joó Horti Lívia, az MNT Közoktatási Bizottságának elnöke.
"A minisztérium kérése volt, hogy olyan iskolákat ajánljunk, amelyek a formális oktatáson túlmenően jelentős szabadidős tevékenységet végeznek, illetve a különböző programjaikkal jelentős szerepet vállalnak a nemzeti közösség identitásának ápolásában. A jó oktatási eredményeken kívül figyelembe vettük, hogy olyan iskolákat ajánljunk, ahol sok magyar gyerek van, és azt is, hogy a szórványból is jelöljünk iskolákat" - nyilatkozta a Magyar Szónak Joó Horti Lívia, az MNT Közoktatási Bizottságának elnöke.
Hallai Zoltán, a muzslyai Szervó
Mihály általános iskola igazgatója az MTI belgrádi tudósítójának érdeklődésére
elmondta: "Az elmúlt 7-8 évben iskolánk a különböző versenyeken hét
tantárgyból is országos helyezést ért el. Másrészt tanulóink sokkal jobb teljesítményt
értek el, mint amennyire a szülők végzettsége alapján számítani lehetett. Ez a
kritérium tulajdonképpen egy adott iskola oktatási-nevelői munkáját
minősíti" - mondta Hallai Zoltán iskolaigazgató.
A muzslyai iskola részt vett az erőszakmentesség megteremtését
célzó programban, és ebbe a munkába bevonták a tanárokat, a diákokat, a
szülőket. "Az erőszakmentes iskola megteremtése folyamatos munkát jelent,
műhelymunkákat szervezünk, foglalkozunk a gyerekek továbbképzésével. A
tolerancia-napok keretében igyekeztünk tanulóinkkal kölcsönösen megismertetni a
különböző nemzetek kultúráját, szellemiségét. Mivel iskolánk két tannyelvű, a
magyar diákok a szerb kultúráról, a szerb tanulók pedig a magyar kultúráról
szerzett ismereteiket mutatták be" - hangsúlyozta Hallai Zoltán
iskolaigazgató.forrás:webradio.hu
http://szerbia.vilagszinvonal.hu/news.php?extend.925
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése