FELSŐSEINKNEK SZERVEZTÜK:
A Vajdasági Magyar Drámapedagógia Társaság Drámafutár elnevezésű programja a 2009/10-es tanév második felében 1.000.000. forintot nyert a Szülőföld Alap Oktatási és Szakképzési Kollégiumának pályázatán. Drámafutár program célja az volt, hogy gyakorlati úton ismertessék meg Vajdaság-szerte a drámapedagógia egyik módszeregyüttesét, a tanítási drámát. A program utazó drámatanára a bácsfeketehegyi Fekete Ágnes volt, mentorai pedig a budapesti Káva Kulturális Műhely színházi nevelési társulatának tagjai. A Szülőföld Alap támogatásával a vajdasági általános- és középiskolák magyar tannyelvű tagozatai számára hat különböző témájú drámaórát biztosítottak, melyek közül az iskolák szabadon választhattak (a drámaórák mindegyike egy-egy a diákokat érintő emberi, erkölcsi és társadalmi problémáról szólt: kiközösítés, társadalmi erőszak, identitás-megőrzés, felelősség stb).
Az ötven tanítási drámaórát biztosító pályázat révén 12 település 16 iskolájának 1022 diákja ismerhette meg a tanítási drámát, mint izgalmas gondolkodási formát. A módszer azt kínálta a diákoknak, hogy egyenrangú partnerként gondolkodjanak a foglalkozást vezető drámatanárral egy adott probléma kapcsán, egy konkrét történeten keresztül, színházi játékok segítségével. Elvárásuk ebből a szempontból az volt, hogy a feldolgozott kérdések kapcsán elinduljon bennük egy gondolkodás-váltás. Megtapasztalják a problémákról való nyitott "játék" és beszélgetés élményét, így igényük alakuljon ki a közös gondolkodásra. Megtapasztalják az elfogadó légkörben való tanulás élményét, megismerjék egymás gondolatait, hogy ez is hozzájáruljon az osztályon belüli feszültségek oldódásához. Elvárásuk beigazolódott, hisz a játékkedv, a közös történetalakítás, egymás véleményének meghallgatása, a rengeteg kérdés, melyek a történetek kapcsán felmerülnek, s a közös megoldási lehetőségek keresése összekovácsolhatta az osztályokat, s minden esetben egy következő drámaóra beiktatását kérték.
A program megvalósítását a Tartományi Jogalkotási, Közigazgatási és Nemzeti Kisebbségi Titkárságtámogatása segítette ki.
Az ötven tanítási drámaórát biztosító pályázat révén 12 település 16 iskolájának 1022 diákja ismerhette meg a tanítási drámát, mint izgalmas gondolkodási formát. A módszer azt kínálta a diákoknak, hogy egyenrangú partnerként gondolkodjanak a foglalkozást vezető drámatanárral egy adott probléma kapcsán, egy konkrét történeten keresztül, színházi játékok segítségével. Elvárásuk ebből a szempontból az volt, hogy a feldolgozott kérdések kapcsán elinduljon bennük egy gondolkodás-váltás. Megtapasztalják a problémákról való nyitott "játék" és beszélgetés élményét, így igényük alakuljon ki a közös gondolkodásra. Megtapasztalják az elfogadó légkörben való tanulás élményét, megismerjék egymás gondolatait, hogy ez is hozzájáruljon az osztályon belüli feszültségek oldódásához. Elvárásuk beigazolódott, hisz a játékkedv, a közös történetalakítás, egymás véleményének meghallgatása, a rengeteg kérdés, melyek a történetek kapcsán felmerülnek, s a közös megoldási lehetőségek keresése összekovácsolhatta az osztályokat, s minden esetben egy következő drámaóra beiktatását kérték.
A program megvalósítását a Tartományi Jogalkotási, Közigazgatási és Nemzeti Kisebbségi Titkárságtámogatása segítette ki.
Nálunk is jártak! Diákjaink örömmel kapcsolódtak be a munkába.
Időpont
|
Iskola, település
|
Osztály
|
Február 8. | Ady Endre Kísérleti Á.I., Kishegyes |
8.
|
Február 8. | Ady Endre Kísérleti Á.I., Kishegyes |
7.
|
Február 9. | Ady Endre Kísérleti Á.I., Kishegyes |
8.
|
Február 9. | Ady Endre Kísérleti Á.I., Kishegyes |
7.
|
Február 10. | Ady Endre Kísérleti Á.I., Kishegyes |
7.
|
Április 12. | Ady Endre Kísérleti Á.I., Kishegyes |
5.
|
Április 12. | Ady Endre Kísérleti Á.I., Kishegyes |
5.
|
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése