"Amikor azt gondolod, hogy minden lehetőséget kimerítettél, még mindig van legalább egy..." (Thomas Alve Edison)

2008. április 17., csütörtök

LEVENTE A LEGJOBB VAJDASÁGI - MEGKÖSZÖNI ISKOLÁNKNAK


Nem is olyan régen még a gépésztechnikus tanulókat arról lehetett felismerni, hogy tusfoltos volt a kezük, nagy vonalzókkal és rajztollakkal jártak-keltek, táskájukból pedig kilógott az összesodort rajzpapír. A számítógépek elterjedésével, valamint az oktatásban és a munkahelyeken történő tömeges alkalmazásukkal azonban ezek az ismertetőjelek eltűntek.
Számtalanszor megállapítottuk már ezen az oldalon is, hogy nagyon sok a tehetséges fiatal környezetünkben, akik egyben talán a szebb jövő zálogai is. Egy újabb szép sikerről számolhatunk be, a kishegyesi Komáromi Levente, a szabadkai műszaki szakközépiskola harmadikosa nyerte ugyanis a számítógépes tervezők tartományi versenyét, melynek részleteiről beszélgettünk vele.
- Még általános iskolás koromban kerültem kapcsolatba a számítógéppel, először a kishegyesi Teleházban játszottam rajta. Később jöttem rá, hogy a játékon kívül mennyi mindenre használható. Mivel az unokatestvéreim is számítógépes gépészeti tervezőnek tanultak, tudtam, miről szól a dolog, és azért választottam ezt a szakmát. Ami a versenyt illeti, először az iskolában tartottak selejtezőt, meg is lepődtek a tanáraim, hogy én nyertem, hiszen a legtöbb helyezést elért versenyző negyedikes, mert a negyedik éves tananyagból is vannak kérdések. Mielőtt iskolabajnok lettem, egyhetes felkészítésen vettem részt, nem jártam iskolába, csak a tanáraimhoz különórákra. Gondoltam, hogy esetleg a jobbak között szerepelek majd, mert fekszik nekem ez a dolog, de arra nem számítottam, hogy tartományi bajnok leszek. A verseny két részből állt, a feladott gépészeti modellt kellett számítógépes rajzon ábrázolni, valamint tesztet írni. A rajz pontossága száz százalékos lett, maximális pontot kaptam, az elméleti részben is több mint 90 százalékot teljesítettem. A versenyen Kalmár Ottó lett a harmadik helyezett, a magyarkanizsai műszaki szakközépiskola tanulója, második pedig Slobodan Višnjić, a zsablyai középiskola negyedikese. A verseny megnyerésével jogot szereztem az országos versenyen való részvételre, melyet május 9-én tartanak, amire folyamatosan készülök és rendesen járok iskolába. Még nem döntöttem el, hogy mi leszek, ha „nagy” leszek, szeretnék továbbtanulni, de sajnos gépészeti egyetem csak szerb nyelven van, nekem pedig a nyelv nem éppen az erősségem. Lehet, hogy megpróbálkozom Magyarországon, de ezen még ráérek gondolkodni, hiszen van még egy évem Szabadkán.
- Felkészítő tanáraim mellett mindenképpen köszönettel tartozom a kishegyesi általános iskola tanárainak is, hiszen olyan alapokkal mehettem továbbtanulni, melyekre könnyű építkezni. Az informatikával is abban az iskolában ismerkedtem meg közelebbről. Most koncentrálok, készülök az országos megmérettetésre, mely után a nyáron pihenek, de jövőre, mivel csak harmadikos vagyok, újra versenybe szállhatok - fejezte be Levente.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...