"Amikor azt gondolod, hogy minden lehetőséget kimerítettél, még mindig van legalább egy..." (Thomas Alve Edison)

2009. december 18., péntek

S.O.S. TETŰ!!!!!!


        Elegem van a tetűből. Nem szeretem. Sőt, kifejezetten tetűutáló lettem. Boldog lehet minden szülő, aki még nem irtotta csemetéje fejéből a sörkéket...
        Az óvodában már elkezdődik a tetűinvázió. Az első „találkozásom” egy élő példánnyal, megdöbbentő volt. Ő nézett rám. Én meg ugrottam az ölemben a gyermekemmel. Azt sem tudtam, hogy fogjam meg... De öt perc „zavarászás” után sikerült. És ítéljenek el az állatvédők, de megöltem. És az össz sörkéjét is kiirtottam. És ez nem egyszer történt meg. Háromhavonta körbetelefonáltunk, mi szülők, hogy az akció indulhat, ki talált éppen állatkát. És jött a sampon, meg a bogarászás. Én mindig pozitívan fogtam fel! Mert ugye lehetne, hosszúhajú lányom is...
       Azután jön az iskolai időszak. Tetűstől. A XXI. században. Mert mit csinálnak a gyerekek? Összebújnak. Sugdolóznak. Birkóznak. Egymás sapkáját a fejükre húzzák. És máris kezdődik a vándorlás. És itt is szólnak a szülők. Egymásnak, a tanító néninek, a tanárnak. És „normálisék” ki is irtják. A többivel meg nem tudunk mit tenni. A tavalyi összefogásnak köszönhetően egészségügyi nővér jár átnézni a gyerekek fejét. Most az is egy dolog, hogy félévente nem elég. De mindenki leterhelt, nem is érhet rá. És akkor mi történik? Kapunk egy listát. És? Szerintem minden osztályban minden szülő, minden tanító, minden osztályfőnök tudja, hogy ki az, aki nem törődik a gyerekével. Kik azok, akiknek a noteszába a tanító néni rendszeresen beírja, hogy: Kedves Szülő! Legyen olyan drága, kedves, és méltóztassa a lánya/fia fejét megmosni, tetveket kiirtani. És addig, amíg valami is mozog a hajkoronájában, ne jöjjön iskolába . (És ez a házirendben is szerepel!) És akkor mi van? Mi történik? Semmi. A kisdiák maximum 1 napig nem jön suliba (jobbik esetben!), majd megjelenik.
        Egy kis emlékeztető: egy nősténytől akár 200 utód is származhat, tehát az eltetvesedés viszonylag gyorsan bekövetkezhet. Kizárólag az ember vérét szívja, naponta 6-12 alkalommal. Az éhezést rosszul tűri. 
       És akkor a tetűirtás kinek a hatásköre? Ha a szülő le sem teker bennünket? Mi, az iskola dolgozói rá sem nézhetünk a gyerekfejre. Az egészségház nem illetékes. Vagy még nem találtuk meg az illetékest? Vagyis nem eleget segít. Nem elég a félévi átnézés. A szociális központ hol van? Talán először otthon kellene rendet tenni. A házban is, meg a „fejekben” is. És az normális, hogy a diákok 2o%-a most, jelen pillanatban bogarakkal rohangál a hajában?
       A megoldás szerintem az lenne, ha EGY valaki (az ILLETÉKES – akit keresünk), rendszeresen bogarászna, mosná, tisztítaná a fejeket. És akkor nem történhetne meg az az eset, amikor már egy kislánynak a legyek beköpték a fejét, majd kukacok mászkáltak a sebben. Igen. Borzasztó. Igen. Szörnyű. És ez itt nálunk történik.
       És S.O.S!!!!
                                            

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...