"Amikor azt gondolod, hogy minden lehetőséget kimerítettél, még mindig van legalább egy..." (Thomas Alve Edison)

2010. augusztus 6., péntek

MI LESZEK, HA NAGY LESZEK?


ÚJSÁGÍRÓSZEMMEL
PERLIĆ Ivan, 6/a Ady Endre iskola, Kishegyes

Már kiskoromban nagy érdeklődést mutattam a főzés iránt.
Egész kicsi voltam, amikor homokból és sárból palacsintát, tortát készítettem, amit persze meg is ettem, és csodálkoztam rajta, hogy ennek nincs olyan íze, mint amit anyu készít. A tengerparton is minden gyerek homokvárat készített, nekem akkor is az evésen járt az eszem, és ott is tortát gyártottam. Mikor egy kicsit nagyobb lettem, és anyukám beengedett a konyhába, az volt az igazi élmény. Szeleteltem, aprítottam, pároltam, turmixoltam. Csodálatos volt. Ma már komplett ebédet készítek, és persze meg is eszem, ami sajnos meglátszik rajtam. Imádok főzni, de még jobban enni. Kedvenceim az olasz ételek.
Ha tehetném, az egész napot a konyhában tölteném, és az iskolába is legszívesebben szakácsként járnék, nem pedig diákként.

VÉLEMÉNYEZTÜK
A fogalmazást Lennert Géza újságíró véleményezte.
Kedves Iván!
Jó hobbi, amiből aztán akár szakma is lehet. Méghozzá nem is akármilyen, hanem egy nagyszerű szakma, melynek értő mívelői a jég hátán is megélnek. A szakácsokra ugyanis mindenhol szükség van, magyar szakáccsal találkoztam például tavaly Aberdeenben, Skócia északi részén, de a kuvaiti Burzs-al-Arab szállodáról keresve anyagot egy nemrégi cikkemhez arra kellett rájönnöm, hogy a világ egyetlen hétcsillagos szállodája összes szakácsának legfőbb főnöke egy szarajevói bosnyák séf.
Persze nem csak pályaválasztási szempontból ragadott meg nyúlfarknyi írásod: magam is „kulcsos gyerek” voltam annak idején, édesapám egy gyár termelését irányítgatta elvileg hattól kettőig, gyakorlatilag éjjel-nappal; édesanyám meg éppen itt, a Magyar Szó szerkesztőségében gépelte be az újságírók, szerkesztők szövegeit. Munkaidő? Hol délelőtt, hol délután, ügyeletkor pedig éjszaka (is). Így lettem én fiatal korom ellenére a család szakácsa: hetente legalább kétszer-háromszor én főztem meg az ebédet. Mely aztán hol rosszabbul, hol jobban sikerült, de idővel belejöttem, mint kiskutya az ugatásba. Ismerős, ugye? Hiszen írásodból kiderül: magad is szívesen töltöd akár az egész napot is a konyhában. A főzőcskézés mellet viszont a szavakkal is jól bánsz, ami akkor sem fog megártani, ha netán valóban a szakácsszakmát választod élethivatásként.
Sok sikert kíván ehhez egy félprofi haspók: Géza bá'

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...