"Amikor azt gondolod, hogy minden lehetőséget kimerítettél, még mindig van legalább egy..." (Thomas Alve Edison)

2014. április 11., péntek

MINDEN GYEREK TEHETSÉGES VALAMIBEN! - ISKOLÁNKRÓL A MAGYAR SZÓBAN...

A tehetségek felkutatása sok-sok munkával jár – Újra kellene fogalmazni oktatási rendszerünket és stratégiánkat

Nemcsak az utóbbi tíz-egynéhány évben, hanem korábban is gyakran hallattak magukról a községi, körzeti és országos versenyeken is a kishegyesi Ady Endre Kísérleti Általános Iskola diákjai, eredményeik az utóbbi évtizedben pedig megsokszorozódtak. Ennek az lett az eredménye, hogy az iskola bekerült az úgynevezett Tehetségpont hálózatba, ami azt jelenti, hogy még erőteljesebb munka folyik a tehetségek felkutatásában.
         Az iskola eredményeiért a nem régi falunapon a település egyik legrangosabb elismerését, a település hírnevének öregbítéséért járó Köszönő Oklevelet kapta.
– Egész biztosan nem működne ez a rendszer, ha nem lennének vállalkozó szellemű és odafigyelő tanárok, akik időt és energiát nem sajnálva dolgoznak a tehetségek felkutatásán. Nagyon jó ez a munkaközösség, a tanárok egymást is motiválják, felhívják egymás figyelmét egyik-másik gyerek teljesítményére. Meggyőződésem, hogy minden gyerek valamiben biztosan tehetséges, és ezt kell nekünk felfedezni. Azt kell megtudni, hogy mi az, amit a gyerek tud, és nem azt, hogy mit nem tud. Ez utóbbit nem nehéz megállapítani – mondta Molnár Márta korábbi igazgató, aki jelentős mértékben hozzájárult a fenti eredményekhez.
Hajvert Ákos megbízott igazgatóval, akivel közösen vették át az elismerést, azt hangsúlyozzák, hogy nemcsak szakmai téren tud az iskola eredményeket felmutatni, hanem a társadalmi munkában is, hiszen szerteágazó az együttműködésük a község más intézményeivel és a civil szervezetekkel, a könyvtárral, a művelődési egyesülettel, a nagycsaládosokkal, a Női Fórummal, az önkéntes és hivatásos tűzoltókkal.
– Legalább tíz pályázatot nyújtottunk be, és ebből kilenc sikeres is volt. Közülük a legjelentősebb a roma felzárkóztatási program. Ennek segítségével tudunk uzsonnát adni a szociálisan hátrányos környezetből jövő gyerekeknek, és megszervezhettük a napközis tartózkodást is számukra. Egy valóban európai szintű, jól felszerelt napközis termet tudtunk felszerelni a pályázati eszközökből.
Most már leginkább az ablakok és az ajtók cseréje hiányzik nagyon az iskolaépületen, hisz a régiek elkorhadtak, elhasználódtak – mondta Hajvert Ákos.
Amikor a gondokra terelődik a szó, mindketten azt mondják, hogy a legnagyobb gond maga az oktatási rendszer.
– Azt hiszem, nagyon komolyan újra kellene tárgyalni oktatási stratégiánkat és oktatási rendszerünket. Nem lehet módosítás nélkül átültetni a körülményeink közé egy svéd és egy amerikai modellt. Az lehet, hogy azokban az országokban még működik is, de nálunk nem. Igaz az, hogy minden gyerekben van valamilyen tehetség, de előfordul az is, hogy minden pedagógiai módszer kudarcot vall. Mi például semmilyen formában sem fegyelmezhetünk, a gyereket elsőben és másodikban nem buktathatjuk meg a szülő beleegyezése nélkül, magyarán a szülő felülírhatja a pedagógus szakvéleményét, aminek helytelensége később persze ki is derül. De semmilyen más formában nem fegyelmezhetjük a gyerekeket. Nem verésre gondolok természetesen, de mi ezzel valóban azt az üzenetet fogalmazzuk meg a gyerek felé, hogy bármit megtehet a felelősség vállalása nélkül, és ez nagyon rossz üzenet – mondta Hajvert Ákos.

Papp Imre

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...