"Amikor azt gondolod, hogy minden lehetőséget kimerítettél, még mindig van legalább egy..." (Thomas Alve Edison)

2013. március 21., csütörtök

ÍRÓ-OLVASÓ TALÁLKOZÓ NÉMETH ISTVÁNNAL


A falunap keretében ma iskolánk vendége volt Németh István kishegyesi író, újságíró.
A Vajdasági Magyar Művelődési Szövetség által felkért szakbizottság, januárban döntött a Vajdasági Szép Magyar Könyv 2012 díjairól. A 2012. év legszebb gyermek- és ifjúsági könyvdíját az újvidéki Forum Könyvkiadó Intézetnek ítélte oda Németh István Felhőnézők című kötetéért. A válogatás Németh István öt gyermeknovellás-kötete alapján készült. Ezek a Lepkelánc, Ki látta azt a kisfiút?, a Hajnali utazás, Vörösbegy és Bühüm meg a Lotyogi.
A könyvből részletet olvasott fel Papp Ágnes és maga az író is. Jó hangulatú, tartalmas találkozóra került sor, ahol a diákok kérdezhettek. Érdeklődtek is, hogyan kezdett el írással foglalkozni, mi a kedvenc novellája, melyik házban született Kishegyesen. Fontosnak tartottuk ezt a találkozót, hiszen ízig-vérig íróval, újságíróval találkozhattak a gyerekek, nem csak a tankönyvekből ismerik meg Németh István munkásságát.
„Ifjúkoromban láttam egyszer egy szép naplementét. Bizonyára nagyon sokat láttam annak előtte is, de arra az egyre különösen emlékszem. Valami szépnek a varázslata szűnt meg bennem. Befejeztem az Egri csillagokat. Boldog és boldogtalan voltam egyszerre. Nyár volt, mint mondtam, naplemente. Egy levél rezdült meg az eperfán, átvilágította a nap, de a falevél éle környes-körül lobogott, mintha tüzet fogott volna: glóriája támadt. Ezt az egy szál jelt adó levelet bámulva azon kezdtem törni a fejemet, hogyan fejezhetném ki írott szavakkal e tüneményt, hogy másokban is hasonló borongást ébresszek, ami bennem van, s aminek nem tudok hangot adni. Néha úgy érzem, ettől a pillanattól fogva vagyok író. Vagy ahogy errefelé gyakran mondogatják: író-újságíró.” (Németh István)
photo by Fülöp Valentin

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...